2020-09-28

Mire kell ügyelni behajtó cég választásakor?

Olykor előfordulhatnak aggasztó és bonyolultabb esetek, amikor kénytelenek belátni, hogy sokkal jobb, ha együttműködnek egy behajtó céggel és nekik teszik fel kérdéseiket. Az alábbi szakaszokban felsorolunk néhányat a leggyakoribb kérdések közül, amiket nekünk szoktak feltenni.

Hogyan kezeljük azokat az ügyfeleket, akik nem fizetnek?

Vannak olyan ügyfeleik, akik nem fizetnek – vagy akik mindig késve fizetnek? Önök régóta kiszolgáltatottnak érzik magukat. Önök küldhetnek felszólítást közvetlenül egy számla fizetési határidejének lejártakor, de ezt úgy teszik, hogy közben nem akarják kockára tenni az üzleti kapcsolatot. Vannak dolgok, amik önmagukért beszének, ha például a vállalkozás igencsak függ a vevőitől. Ilyen helyzetekben gyakran megfeledkeznek arról, hogy ha megfelelő behajtó céghez fordulnának, lenne esélyük arra, hogy a számlák fizetése felgyorsuljon. Azáltal, hogy egy behajtó cég közvetít, az ügyfelek megtanulják, hogy előnyben kell részesíteniük az Önök számláit, ha javítani akarják az üzleti kapcsolatot.

Ezért nagyon fontos olyan behajtó céget választani, amelyik az üzleti kapcsolat megőrzését kiemelten fontosnak tartja. Az Alektum Csoportnál mindig azt az utat választjuk, hogy a tartozás mögötti embert próbáljuk megérteni és feltételezzük, hogy ő maga is lehetőleg tartozás és kellemetlenség nélkül kíván élni – célszerű állandó párbeszédet folytatni az adósokkal és egyénre szabott megoldásokra kell törekedni. Egy fizetési felszólítás nem jelenti azt, hogy az Önök ügyfele közvetlen „megrovást” kap vagy felkerül valamilyen nyilvános fekete listára.

Milyen okból kell küldenünk fizetési felszólítást?

Egy országos felmérés szerint mindennapi eset, hogy csaknem minden ötödik számlát több mint egy hét késéssel egyenlítenek ki. Minél hosszabb ideig marad kifizetetlenül egy számla, annál nagyobb a kockázata annak is, hogy a befizetések teljesen elmaradjanak, ami miatt veszélybe kerülhet a fizetőképesség és esetleg Önök a saját számláikat is nehezen tudják fizetni.

Mi magunk küldhetünk fizetési felszólítást?

Nyilvánvaló törekvés az adósságkezelés saját kézben tartása. Ezzel szemben ez rendkívül sok adminisztrációval jár, ugyanakkor biztosítaniuk kell az inkasszó-törvény betartását az eljárás minden lépésében. Előnyt jelent, hogy egy külső félhez fordulhatnak, hiszen egy ilyen partner fellépése többet ér, mint a saját felszólítás. Azáltal, hogy az adósságkezelést biztos kézben tudhatják olyan partner kezében, aki pontosan 30 éve ezt csinálja, a törvény betartása garantálható és az Önök adminisztrációs terhei is enyhülnek. Ezenkívül olyan megoldásokra építünk, amelyek lehetővé teszik, hogy minden egyéni feltételt figyelembe véve megtaláljuk mindenki számára a lehető legjobb megoldást.

Hogyan járjak el, ha az ügyfél külföldön tartózkodik?

Mindössze annyit kell tenniük, hogy felveszik velünk a kapcsolatot, ránk bízzák az ügyet és ettől kezdve mi szólítjuk fel ügyfelüket a fizetésre, összhangban azon ország törvényeivel, ahol ügyfelük tartózkodik. Jelen vagyunk Európa 16 felvevő piacán, biztosítva az eljárás menetét, függetlenül attól, melyik országban tartózkodik ügyfelük.